Klímastratégia kvíz - Közlekedés - Future of Debrecen

Klímastratégia kvíz – Közlekedés

Debrecen városa nyereményjátékot hirdet a város klímastratégiájának társadalmasítása céljával.
A kitöltők között vásárlási utalványt sorsolunk ki. 

Kitöltési határidő: 2022.05.15. 23:59
Sorsolás: 2022.05.16. 10:00

A program megvalósulását a KEHOP-1.2.1-18-2019-00246 azonosítószámú „Debrecen klímastratégiájának kidolgozása, valamint a klímatudatosságot erősítő szemléletformálás” projekt teszi lehetővé. 

"*" a kötelező mezőket jelöli

Kérdések

Milyen közvetlen negatív környezeti hatásai vannak a közlekedésnek?*
(Több válasz is helyes!)
Melyik közlekedési mód a legkörnyezetbarátabb rövid távra?*
Mivel NEM csökkenthető egyéni szinten a közlekedés negatív környezetre gyakorolt hatása?*
Hallott már a P+R és B+R parkolókról? A felsoroltak közül melyik állítás NEM igaz rájuk?*
A park and ride (rövidítve: P+R, jelentése parkolni és utazni vagy parkolj le, és utazz!) olyan parkolók megnevezése, amelyet közvetlenül egy autóbusz-, vasúti vagy egyéb tömegközlekedési eszköz megállója vagy pályaudvara mellett, vagy annak közvetlen közelében hoztak létre, hogy a városba tartók ott leparkolhassák gépjárművüket, és átszállhassanak a városközpontba tartó közösségi közlekedési eszközre. A bike and ride (jelentése biciklizz és utazz) a P+R parkolóhoz hasonló, csak gépjárművek helyett kerékpárok tárolására alkalmas helyet jelöl. “A város célja, hogy a belvárost mentesítse elsősorban az átmenő forgalomtól, s mellette a belső városi forgalom egy részét is kívül tartsa a belvárosi területektől. Ezzel az elsődleges cél a közlekedés okozta környezeti terhelések csökkentése.” (Lásd: DMJV klímastratégiája 25.old.)
Debrecenben nagy sikernek örvendenek a borostyánnal befuttatott zöld buszmegállók. Miért pont a borostyán, milyen pozitív hatásai vannak ennek a növénynek?*
(Több válasz is helyes!)
Az alábbi - már Debrecen városában is alkalmazott - megoldások közül, melyek tetszenek Önnek a leginkább?*
(Több válasz is helyes!)
Az alábbi klímastratégiai intézkedések közül Ön melyiket tartja a leghasznosabbnak?*
(Több válasz is jelölhető!)
(Lásd: DMJV klímastratégiája 113.old.)
Jelenleg hány km kerékpárútja van Debrecennek?*
2023 végére a városi kerékpárút-hálózat hossza elérheti a*

DMJV (Debrecen Megyei Jogú Város) elhatározta, hogy legalább 25%-kal csökkenti az ÜVG kibocsátását a közlekedés szektorban. Ennek érdekében nagy hangsúlyt fektet a klímabarát közlekedési módok népszerűségének növelésére.
(Lásd: DMJV klímastratégiája 8.old.)

(Kifejtős kérdés)

A kérdőív elküldéséhez, kérünk add meg a lenti adatokat is!

Név*
Consent*
Consent*
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

A program KEHOP-1.2.1-18-2019-00246 azonosítószámú projekt keretében valósulhatott meg.

Nagy Péter Zoltán

gazdasági agrármérnök, jogi szakokleveles közgazdász

Géber János

geográfus, projektmenedzser

Nagy-Gergely Valéria

jogi szakokleveles közgazdász

Hamecz Orsolya

okleveles természetvédelmi mérnök

Juhász Lajos

a Nyírerdő Zrt. Debreceni Erdészet erdészeti igazgatója

dr. Aradi Csaba

ökológus

Nagyné Pálfi Zsuzsa

környezetgazdálkodási agrármérnök

Váradi Zoltán

a Természettár vezetője

Senánszky Petra

többszörös világ- és Európa-bajnok uszonyos úszó

Lenner Ádám

a Tiszatáj Közalapítvány természetvédelmi és tájgazdálkodási menedzsere

Szentpéteri-Nagy Veronika

kertészmérnök

Balázs Ákos

Debrecen Környezetvédelmi ügyeiért is felelős alpolgármester, Debrecen Környezetvédelmi munkacsoportjának elnöke

Rácz Gréta Ildikó

biológus, a Green Drops Farm Kft. Társalapítója

Hosszu Róbert

az NI Hungary Kft. vezérigazgatója

Duzs László

természetvédelmi mérnök

Fodorné Magyar Ágnes

tanár, köznevelési szakértő, iskolakert mentor

dr. Kövér László

a Debreceni Egyetem adjunktusa

Váradi Ferenc

rádiós műsorvezető

dr. Krecz Tibor

kommunikációs szakember

dr. Szűcs István

a Debreceni Egyetem intézetigazgató egyetemi docense

dr. Grasselli Gábor

a Debreceni Regionális Gazdaságfejlesztési Alapítvány igazgatója

Kálmánczi Miklós

önkormányzati tanácsadó

Balogh Dóra

divattervező, környezettervező

Tóth Máté

Természetvédelmi mérnök

Gorján Ferenc

a Debreceni Vízmű Zrt. vezérigazgatója

Fülöp Ferenc

környezetmérnök, fotográfus

Dancs László

az EDC Városfejlesztési csoportjának vezetője

Csatlakozz hozzánk!