’Nem divatbemutató ez!’ - Kerékpározás férfi szemmel - Future of Debrecen

’Nem divatbemutató ez!’ – Kerékpározás férfi szemmel

Ökomenedzser

Reggel 6:30 Idilli hangulat, ideális állapot kerékpárral indulni munkába. Főhősünk felölti a napszaknak és az időjárásnak legmegfelelőbb ruháját és elindul táltos paripájához, hogy bekerüljön vele a cívisváros vérkeringésébe. 

Öltözéke nem kirívó vagy elegáns, de a végletekig praktikus. „Elvégre nem divatbemutatóra készülök” – gondolja magában. Kerékpárja nem új, szép, vagy trendi. Itt magasztosabb eszmék forgatják a kereket.

Hősünk gyerekkori kerékpárja napi használat nyomait mutatja. Fényes ezüst festése már karcos, matt-opálos, megannyi sérülés, megannyi esés, megannyi emlék és átkacagott pillanat vésődött bele ebbe a trekking kerékpárba. Kerékpárjához a szentimentális kötődésénél már csak küldetéstudata nagyobb. 

„Példát kell mutatnom a következő generációnak!” – Mondta az egyik kollégám a mini interjúk során.

Suhog a farmeranyag a combon, miközben végigtekernek az utcákon az iskoláig. A tempó kényelmes, a technikai póló remekül szellőzik, de reggel egyébként sincs túl meleg. Még nyáron sem.

 Az izzadás ellen a férfiak ismét a praktikum felé fordítják gondolataikat. A kollégáim megoldásai a következők voltak: 1. Prevenció dezodorral és reggeli lassabb tempóval. 2. Csereing a fiókban. 3. Későbbi program esetén spray a hátizsákban is. 4. Végszükség esetén program előtti gyors tusolás otthon.

A közös apa-lánya tekerés közben ismerős épületeket és arcokat vesz észre a városban. Ha lenne haja, a menetszél lobogtatná, közben az álomkerékpárról ábrándozik.

Az álomkerékpár

„Mountain bike, minőségi teleszkópokkal és középaggyal, sötét matt festéssel, legalább 21 sebességes váltóval. Ezzel a bringával sem a padkától, sem pedig a Tokaji hegyvidéktől nem kellene félnem többé”

Mások ettől eltérő szempontok alapján választanának, vagy nem választanának kerékpárt. Misi szerint egy jó monoblokk és maximum 2-3 sebességfokozat elegendő.

 Sanyi álláspontja alapján egy jó hangrendszer az álomkerékpár alaptartozéka… „Füligérő mosollyal tekerni, a kosárban a bluetooth hangszóró és szól az „Another days in paradise”… kell ennél több, hogy jól induljon a nap?”

Ádám szerint „száguldás, porsche, szerelem”, csak a vékony kerék, nagy áttétel és a suhanás a városi aszfalton, ami értelmet ad a dolognak. Ezt meg is teheti „Metálbarna-szerű” országúti kerékpárján. Szerinte nagyon fontos, hogy legyen a hátizsákban széldzseki, esőkabát is, hiszen sosem tudhatjuk, mire számítsunk a nap végén.

A reggeli út végén több tucat kerékpárral, számtalan történettel és úti élménnyel érkeznek kétkerekű hőseink a munkába. Bennünket, férfiakat azonban összekötnek az eszmék.

A példamutatás, a praktikum, a kerékpározás előnyeinek szem előtt tartása, illetve a tudat, hogy mennyivel több marad a családi kasszában, hogy benzin helyett a kalóriákat égethetjük és az egészségünket is megőrizzük, hogy nem kerülünk forgalmi dugóba, hogy a stresszmentes, kiszámítható és gyorsabb közlekedéssel is hozzájárulunk a kiegyensúlyozott élethez.

A cikk első részében a női kollégáinkat kérdeztük ezt itt találod  ( https://futureofdebrecen.hu/kezdjetek-el-elni/bringaval-munkaba-noi-szemmel/ )

Az ökomenedzser iroda címe: Debrecen MJV Polgármesteri Hivatal Zöldterületi Osztály, 4025 Debrecen, Barna utca 23. 90. sz. iroda 
Ökomenedzser: Tornainé Kicsák Edit, Fülöp Ferenc Krisztián
E-mail: hungairy@ph.debrecen.hu
Telefon: 06 52 511-583


HU V Az Eur¢pai Uni¢ t†rsfinansz°roz†s†va_POSU:\palfi.zsuzsa\02_LIFE_Megvalósítás\2020\E akció\Kommunikációs eszköztár\hungairylogo.png
A HungAIRy LIFE integrált projekt 2019-ben indult 10 településen, köztük Debrecenben, amelynek fókuszában az egyik legjelentősebb környezetvédelmi probléma megoldása; a levegőminőség javítása áll. Ezt többek között emissziós adatbázisok fejlesztésével, átfogó szemléletformáló, tájékoztató tevékenységgel és egy országos szakértői, tanácsadói hálózat felállításával valósítják meg a projektben részt vevő partnerek. Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata ezen célok mentén olyan zöld felületeket alakít ki, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy tisztább legyen a levegő.

Nagy Péter Zoltán

gazdasági agrármérnök, jogi szakokleveles közgazdász

Géber János

geográfus, projektmenedzser

Nagy-Gergely Valéria

jogi szakokleveles közgazdász

Hamecz Orsolya

okleveles természetvédelmi mérnök

Juhász Lajos

a Nyírerdő Zrt. Debreceni Erdészet erdészeti igazgatója

dr. Aradi Csaba

ökológus

Nagyné Pálfi Zsuzsa

környezetgazdálkodási agrármérnök

Váradi Zoltán

a Természettár vezetője

Senánszky Petra

többszörös világ- és Európa-bajnok uszonyos úszó

Lenner Ádám

a Tiszatáj Közalapítvány természetvédelmi és tájgazdálkodási menedzsere

Szentpéteri-Nagy Veronika

kertészmérnök

Balázs Ákos

Debrecen Környezetvédelmi ügyeiért is felelős alpolgármester, Debrecen Környezetvédelmi munkacsoportjának elnöke

Rácz Gréta Ildikó

biológus, a Green Drops Farm Kft. Társalapítója

Hosszu Róbert

az NI Hungary Kft. vezérigazgatója

Duzs László

természetvédelmi mérnök

Fodorné Magyar Ágnes

tanár, köznevelési szakértő, iskolakert mentor

dr. Kövér László

a Debreceni Egyetem adjunktusa

Váradi Ferenc

rádiós műsorvezető

dr. Krecz Tibor

kommunikációs szakember

dr. Szűcs István

a Debreceni Egyetem intézetigazgató egyetemi docense

dr. Grasselli Gábor

a Debreceni Regionális Gazdaságfejlesztési Alapítvány igazgatója

Kálmánczi Miklós

önkormányzati tanácsadó

Balogh Dóra

divattervező, környezettervező

Tóth Máté

Természetvédelmi mérnök

Gorján Ferenc

a Debreceni Vízmű Zrt. vezérigazgatója

Fülöp Ferenc

környezetmérnök, fotográfus

Dancs László

az EDC Városfejlesztési csoportjának vezetője

Csatlakozz hozzánk!